Overname Winco Technologies

Tremco CPG Europe / 30 augustus 2023

Winco Technologies SAS (Wincotech), een toonaangevende leverancier van onbrandbare dakbedekkings- en gevelfolies in Frankrijk en de rest van Europa, wordt onderdeel van Tremco CPG Europe.

Met deze overname versnelt Tremco CPG Europe haar strategie om een toonaangevende leverancier van oplossingen voor de gebouwschil te worden en versterkt het haar positie in gevel- en dakfolies. Het Wincotech portfolio breidt Tremco CPG Europe's aanbod van onbrandbare folies voor binnen- en buitentoepassingen in Europa en internationaal uit. De uitgebreide know-how en lange ervaring van Wincotech productontwikkeling, zal dit gebied blijven stimuleren met innovaties in de toekomst.

Als onderdeel van Tremco CPG Europe, zullen Wincotech en haar medewerkers verder geleid worden door Éric Faubry. Bestaande klantrelaties zullen beheerd blijven worden door Wincotech en verder uitgebreid worden door de fusie met Tremco CPG Europe en haar distributiepartners.

"Deze interessante overname breidt onze technische expertise in het segment van dakbedekking en bekledingsfolies uit. Het is een belangrijke strategische drijfveer voor Tremco CPG Europe in een groeiende markt voor onze wereldwijde groep. Het Wincotech assortiment van geavanceerde onbrandbare dakbedekkings- en gevelbekledingsfolies zal onze positie als toonaangevende leverancier van oplossingen voor de gebouwschil verder versterken," aldus Andrew Gwyther, president van Tremco CPG Europe.